میلگرد بستر و پیوست ششم آیین نامه 2800

توصیه استفاده از میلگرد بستر برای برآوردن یک استاندارد فنی است که در زمینه‌ی ساخت و ساز و ایمنی سازه‌ها استفاده می‌شود. پیوست ششم آیین‌نامه ۲۸۰۰ یکی از ضوابط مرتبط با استفاده از میلگرد بستر در ساختمان‌ها و سازه‌ها است. در این مقاله، به بررسی این دو موضوع و ارتباط آنها در ایجاد سازه‌های پایدار و ایمن می‌پردازیم.

با توجه به رشد روزافزون شهرنشینی و نیازهای رو به افزایش جامعه، ساخت و ساز ساختمان‌ها و سازه‌های عمرانی اهمیت بیشتری یافته است. مقاومت در برابر زلزله و آسیب کمتر به ساکنین  در هنگام زلزله، هم در اجرای سازه ها هم در عناصر غیرباربر ساختمانی الزامی است. بنابراین، استفاده از استانداردها و ضوابط فنی مناسب در این زمینه ضروری است. یکی از این استانداردها ضوابط به کارگیری میلگرد بستر و قوانین مربوط به آن است که در پیوست ششم آیین‌نامه ۲۸۰۰ تنظیم شده است.

میلگرد بستر

میلگرد بستر چیست؟

میلگرد بستر میلگردی است که در داخل ملات و بین آجرها یا بلوک های دیوار قرار می گیرد. این میلگردها به منظور افزایش مقاومت دیوار در برابر نیروهای جانبی و لرزه ای، به کار می روند.

پیوست ششم آیین‌نامه ۲۸۰۰

آیین نامه 2800 ایران به عنوان مرجع اصلی طراحی سازه های بتنی در کشور، ضوابط و مقررات مختلفی را برای طراحی و اجرای اجزای مختلف سازه ارائه می دهد. پیوست ششم این آیین نامه به طور خاص به طراحی و اجرای دیوارهای غیر سازه ای می پردازد. یکی از الزامات مهم این پیوست، استفاده از میلگرد بستر در دیوارهای غیر سازه ای است

برای دانلود جزئیات اتوکدی پیوست ششم آیین نامه 2800 و نقشه های اجرایی میلگرد بستر روی لینک کلیک کنید


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.